شهید میر وحید مولایی

شهید میر وحید مولایی نام پدر: سیدحشمت نام مادر : زهرا رمضانی چمازی تاریخ ولادت: 1341/06/28 تاریخ شهادت: 1362/01/26 محل شهادت: شمال فکه گلزار:شهدای معتمدی والفجریک

ادامه مطلب

شهید مولایی در سال 1341 در محله بحرارم غربی بابل متولد شد تا سن 6 سالگی در آغوش پدر ومادر پرورش می یافت. در سال 1347 پس از اختلافات خانوادگی که منجر به جدایی پدر و مادر گشت، او با سرگردانی مدتی درخانه مادربزرگ و مدتی درخانه مادر به زندگیش و تحصیلات ادامه می داد وگاهی نزد پدرخود درمحله پیرعلم زندگی می کرد و با مشکلاتی که بابت ناراحتی خانوادگی به وجود آمد تا کلاس دوم راهنمایی تحصیل و بعد آن درس را رها کرد.
بعد از نیمه تمام گذاشتن درس ها اوقاتش را به کار آزاد می گذراند. با شروع شدن انقلاب او هم کم و بیش در مبارزات شرکت می کرد و بالاخره درسال 1361 به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران رفت و درجبهه های مختلف با کفار می جنگید و بعد از 8 ماه به آرزوی خود که شهادت بود رسید.
در اواخر فروردین 1362یک رزمنده با قلبی سرشار از عشق و ایمان به خدا از خشم و کینه نسبت به دشمنان خدا و خلق در عملیات والفجر یک ، شمال فکه به شهادت رسید.

***

شهید میر وحید مولایی که مثل دیگر شهدا ما مظلوم و گمنام در معرفی می باشند. در باره این شهید عرض کنیم که ایشان و شهیدحسین (قاسم) پناهیده (پسرخاله بنده) و اینجانب پنج سال دوره ابتدایی سه نفر در دبستان و یک کلاس و روی یک میز درمدرسه ملی طاهری که  پشت آستانه امام زاده قاسم بابل بوده همکلاس بودیم .
این دو شهید با اینکه حدود 50 روز اختلاف در تاریخ شهادت و تدفین آنها بوده ولی مزارشان کنارهم قرارگرفته است. در این دنیا در یک مدرسه و یک کلاس و یک میز و محل شهادت هر دو در منطقه عملیاتی فکه و مزارشان هم درکنار هم و ان شاءالله در نزد خداوند هم کنار هم باشند.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین4
بازدیدکنندگان امروز 65
بازدیدکنندگان دیروز 212
کل بازدید ها 753997